• English
  • Ελληνικά

Like Us on FacebookFollow Us on TwitterFind us on Google+Link with us on LinkedInWatch us on YouTubeWatch us on VimeoFind us on Instagram

Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής - ΕλλΕΕΔΑΑ

2018 Τόμος: 15 Τεύχος: 1

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΨΥΧΗΣ: 15(1) 
Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2018 Τόμος: 15 Τεύχος: 1 


Συγγραφείς: Πρόλογος Διευθυντού Έκδοσης

Σελίδες: 1-1

Πρόλογος:

Αγαπητοί αναγνώστες του περιοδικού,  
Στο δεύτερο τεύχος του 2016 περιλαμβάνονται τέσσερις εργασίες οι οποίες καλύπτουν θέματα που σχετίζονται με την ηγεσία σε παιδικές κατασκηνώσεις, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, την διδασκαλία ενός προγράμματος υπαίθριων κινητικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο και την επίδραση της οικονομικής κρίσης στα ιδιωτικά γυμναστήρια. Συγκεκριμένα,
Στην εργασία της Κας Ιωαννίδου σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ της μετασχηματικής – συναλλακτικής ηγεσίας και της εργασιακής ικανοποίησης των στελεχών μεσαίου διοικητικού επιπέδου (κοινοτάρχες) και πρώτης γραμμής (ομαδάρχες) σε ιδιωτικές παιδικές κατασκηνώσεις.
Στην εργασία του κ. Κουθούρη και των συνεργατών τους σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή των στάσεων των φοιτητών προς την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και η εφαρμογή καθημερινών ατομικών συνηθειών φιλικών προς το περιβάλλον.
Στην εργασία της Κας Κοσκολού και κ. Κουθούρη σκοπός της έρευνας ήταν ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός παρεμβατικού προγράμματος υπαίθριων κινητικών δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία στο νηπιαγωγείο της θεματικής ενότητας «Εξοικονόμηση νερού στο σχολείο και στο σπίτι».
Τέλος, στην εργασία της Κας Μπαλάσκα και των συνεργατών της διερευνήθηκε η επίδραση της οικονομικής κρίσης στην βιωσιμότητα ιδιωτικών γυμναστηρίων της Θεσσαλονίκης. 
Καλή Ανάγνωση !
Ο Υπεύθυνος Έκδοσης
Κ. Αλεξανδρής
Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ  

Aγαπητοί Αναγνώστες του Περιοδικού

Στο πρώτο τεύχος του 2018 περιλαμβάνονται τέσσερις εργασίες που σχετίζονται με τη διερεύνηση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς ορειβατών επισκεπτών καταφύγιων του Ολύμπου, τη συμβολή του διαφορετικού τόπου κατοικίας μαθητών Δημοτικών Σχολείων στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής υπευθυνότητας, την επαγγελματική εξουθένωση και φυσική δραστηριότητα εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας, και την αξία της yoga ως δραστηριότητας άσκησης και αναψυχής.

Συγκεκριμένα, στην εργασία του κ. Παυλίδη και των συνεργατών του σκοπός της έρευνας ήταν να καταδειχθεί η σημαντικότητα της συμμετοχής ατόμων σε δράσεις άσκησης στη φύση, και συγκεκριμένα στη δραστηριότητα της ορεινής πεζοπορίας στην περιοχή του Ολύμπου, ανάλογα με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά, τη συχνότητα συμμετοχής και τη διαφορετική τους ορειβατική εμπειρία, και πως αυτή η ενέργεια οδηγεί σε θετικές συμπεριφορές προς το περιβάλλον.

Στην δεύτερη εργασία της Κας Δούζη και των συνεργατών της σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί εάν ο διαφορετικός τόπος διαμονής των μαθητών και η διαφορετική συχνότητα συμμετοχής τους σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες σχετίζονται με το βαθμό της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησής τους.

Στην τρίτη εργασία του κ. Παπαβαγγέλη και των συνεργατών του σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση του επιπέδου επαγγελματικής εξουθένωσης εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας, εάν υπάρχει διαφοροποίηση της επαγγελματικής εξουθένωσης σε σχέση με συγκεκριμένες δημογραφικές μεταβλητές, όπως τα χρόνια προϋπηρεσίας και η βαθμίδα εκπαίδευσης (Α΄/θμια - Β΄/θμια) και της συσχέτισης μεταξύ επαγγελματικής εξουθένωσης και της φυσικής δραστηριότητας των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας.

Στην τέταρτη εργασία της Κας Ζαφειρούδη και των συνεργατών της σκοπός της έρευνας ήταν η εμβάθυνση στη φιλοσοφία της χάθα γιόγκα. 


Καλή Ανάγνωση! 


Ο Υπεύθυνος Έκδοσης

Κ Αλεξανδρής

Καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ 

  


 


 




«Διερεύνηση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς ορειβατών επισκεπτών καταφύγιων του Ολύμπου»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής    Έτος: 2018  Τόμος: 15 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Παυλίδης Γ., Ζαφειρούδη Α., & Κουθούρης Χ. 

Σελίδες: 1-21

Περίληψη:

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταδειχθεί η σημαντικότητα της συμμετοχής ατόμων σε δράσεις άσκησης στη φύση, και συγκεκριμένα στη δραστηριότητα της ορεινής πεζοπορίας στην περιοχή του Ολύμπου, ανάλογα με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά, τη συχνότητα συμμετοχής και τη διαφορετική τους ορειβατική εμπειρία, και πως αυτή η ενέργεια οδηγεί σε θετικές συμπεριφορές προς το περιβάλλον. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 180 άτομα (n=180), 126 άνδρες και 54 γυναίκες, με διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά δηλαδή του φύλου, της οικογενειακής κατάστασης και της διαφορετικής ηλικίας και επιπλέον, με διαφορετική συχνότητα συμμετοχής και διαφορετική ορειβατική εμπειρία. Για την αξιολόγηση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς των ατόμων χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα των Ζαφειρούδη και Χατζηγεωργιάδη (2012) ”Περιβαλλοντικά Υπεύθυνη Συμπεριφορά”, αποτελούμενη από 10 θέματα. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από επισκέπτες ορειβάτες σε καταφύγια κτισμένα σε ύψος 2100<2700 μέτρα. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης t-test για το φύλο, την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση καθώς και τη συχνότητα συμμετοχής σε υπαίθριες δραστηριότητες έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές. Ως προς το Συνολικό δείκτη περιβαλλοντικής συμπεριφοράς όπως επίσης και σε ότι αφορά την ορειβατική εμπειρία των ατόμων δεν φαίνεται να υπάρχει  στατιστικά σημαντική διαφορά. Συμπερασματικά, οι έγγαμοι, οι ενήλικες και οι ενασχολούμενοι με τις υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής παρουσιάζουν μία πιο φιλική συμπεριφορά προς το περιβάλλον, ενώ ως προς το φύλο οι γυναίκες εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένες όσον αφορά τη συμμετοχή σε εκδηλώσεις που έχουν σχέση με το περιβάλλον.

 


 




«Η συμβολή του διαφορετικού τόπου κατοικίας μαθητών Δημοτικών Σχολείων στη διαμόρφωση ανάλογης περιβαλλοντικής υπευθυνότητας» 

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής    Έτος: 2018  Τόμος: 15 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Γκάτσου Α., & Φιλίππου Φ. 

Σελίδες: 22-49

Περίληψη:

Οι υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες συντελούν στο να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τη φύση μέσα από βιωματικές δράσεις. Η ενδυνάμωση της σχέσης ανθρώπου-φύσης καλλιεργεί το αίσθημα του σεβασμού γι’ αυτήν, αναδεικνύει την αξία της και ωθεί πιο εύκολα τα άτομα σε οικολογική συμπεριφορά. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διαπιστωθεί εάν ο διαφορετικός τόπος διαμονής των μαθητών και η διαφορετική συχνότητα συμμετοχής τους σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες, σχετίζονται με το βαθμό της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησής τους. Δείγμα στην έρευνα αποτέλεσαν 261 μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού, Σχολείων της περιοχής Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συμπλήρωσαν την κλίμακα Περιβαλλοντικά Πιστεύω: γνωστική διάσταση, συναισθηματική διάσταση και συνολική περιβαλλοντική συμπεριφορά των Zafeiroudi και Hatzigeorgiadis, (2013). Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι ο τόπος διαμονής διαφοροποιεί τα περιβαλλοντικά πιστεύω των μαθητών -στη γνωστική διάσταση, στη συναισθηματική διάσταση και στη συνολική περιβαλλοντική συμπεριφορά- ενώ η διαφορετική συχνότητα συμμετοχής σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες διαφοροποιεί τη γνωστική διάσταση και την περιβαλλοντική συμπεριφορά. Συμπερασματικά, η ενασχόληση των μαθητών με υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες σε συνδυασμό με προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, εκτός από τις γνώσεις και την καλλιέργεια κατάλληλων δεξιοτήτων, ενισχύουν τη σχέση των μαθητών με ζητήματα που αφορούν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση τους.


 


 




«Επαγγελματική Εξουθένωση και Φυσική Δραστηριότητα Εκπαιδευτικών  Αγγλικής Γλώσσας»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής    Έτος: 2018  Τόμος: 15 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Παπαβαγγέλη Σ., Κουστέλιος Α., Μπεκιάρη Α., Αλμπανίδης Ε., & Ζουρνατζή Ε.

Σελίδες: 50-63

Περίληψη: 

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση: α) του επιπέδου επαγγελματικής εξουθένωσης εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας, β) εάν υπάρχει διαφοροποίηση της επαγγελματικής εξουθένωσης σε σχέση με συγκεκριμένες δημογραφικές μεταβλητές, όπως τα χρόνια προϋπηρεσίας και η βαθμίδα εκπαίδευσης (Α΄/θμια - Β΄/θμια) γ) της πιθανής συσχέτισης μεταξύ επαγγελματικής εξουθένωσης και της φυσικής δραστηριότητας των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας. Στην έρευνα συμμετείχαν 94 εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας (N=53) και δευτεροβάθμιας (N=41) εκπαίδευσης από την περιοχή της  Θεσσαλίας. Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας αξιολογήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου καταγραφής της επαγγελματικής εξουθένωσης (MBI) (Maslach & Jackson, 1986). Το ερωτηματολόγιο «Άσκηση κατά τον Ελεύθερο Χρόνο» (Leisure Time Exercise Questionnaire) χρησιμοποιήθηκε  για την αξιολόγηση των επιπέδων φυσικής δραστηριότητας και της συχνότητας της άσκησης σε μία εβδομάδα (Godin & Shephard, 1985). Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως τόσο οι εκπαιδευτικοί αγγλικής φιλολογίας Πρωτοβάθμιας όσο και οι εκπαιδευτικοί αγγλικής φιλολογίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βιώνουν χαμηλά επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης. Επίσης, δε βρέθηκε καμία στατιστικά σημαντική διαφορά της επαγγελματικής εξουθένωσης σε σχέση με τη βαθμίδα εκπαίδευσης και την ηλικία των εκπαιδευτικών ενώ δε βρέθηκε συσχέτιση μεταξύ της φυσικής δραστηριότητας και της επαγγελματικής εξουθένωσης.


 


 




«Χάθα Γιόγκα: Η σημασία των Γιάμα και η εφαρμογή τους από τη θεωρία στην πράξη»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής    Έτος: 2018  Τόμος: 15 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Ζαφειρούδη Αγλαΐα

Σελίδες: 64-76

Περίληψη:

Η παρούσα εργασία εμβάθυνε στη φιλοσοφία της χάθα γιόγκα. Σύμφωνα με τα κείμενα των Γιόγκα Σούτρας του Πατάντζαλι τα βήματα της γιόγκα είναι οκτώ. Καθένα από τα βήματα της γιόγκα καθοδηγεί τον ασκούμενο ώστε να μπορέσει να ζήσει μια ζωή γεμάτη νόημα και σκοπό. Αποστολή των οκτώ βημάτων είναι να οδηγήσουν τον ασκούμενο στην απελευθέρωση και στην απόλυτη ευτυχία (Dayanidy, Bhavanani, Ramanataan, 2018). Το πρώτο από τα οκτώ βήματα αποτελούν τα γιάμα. Πιο συγκεκριμένα στην παρούσα εργασία μελετήθηκαν τα γιάμα, η ανάλυση αυτών, η σημασία τους, η εφαρμογή τους στη σύγχρονη εποχή, τόσο στην πρακτική της γιόγκα όσο και στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου. Πρόκειται για γενικές ηθικές σκέψεις και συμπεριφορές που αφορούν τον κόσμο γύρω από τον άνθρωπο και την αλληλεπίδρασή του με αυτόν. Συμπερασματικά η άσκηση των γιάμα είναι μια διαδικασία. Δημιουργούν ένα στέρεο υπόβαθρο για τη μετάβαση σε βαθύτερα επίπεδα συγκέντρωσης κι εσωτερικής δύναμης. Τα γιάμα ασκούνται από όλους όσους θέλουν μια πραγματική και ολοκληρωμένη πρακτική γιόγκα.






Επόμενο Συνέδριο

16-18 Νοεμβρίου 2018
Πάτρα, Ελλάδα

Σχετικά με εμάς

Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού & Αναψυχής (Ελλ.Ε.Ε.Δ.Α.Α.) είναι ένα επιστημονικό σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

 

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα:

Like Us on Facebook  Follow Us on Twitter  Find us on Google+  Link with us on LinkedIn  Watch us on YouTube  Watch us on Vimeo  Find us on Instagram

Επικοινωνία

Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής - ΕλλΕΕΔΑΑ