• English
  • Ελληνικά

Like Us on FacebookFollow Us on TwitterFind us on Google+Link with us on LinkedInWatch us on YouTubeWatch us on VimeoFind us on Instagram

Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής - ΕλλΕΕΔΑΑ

2005 Τόμος: 2 Τεύχος: 2

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΨΥΧΗΣ: 2(2)

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2005 Τόμος: 2 Τεύχος: 2

Συγγραφείς: Αθανάσιος Κουστέλιος
Σελίδες: 1-1

Περίληψη:
Αγαπητοί συνάδελφοι, Θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στο δεύτερο τεύχος του περιοδικού ‘ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΨΥΧΗΣ’. Στο τέταρτο τεύχος του περιοδικού παρουσιάζονται τρεις εργασίες οι οποίες προσπαθούν να προσεγγίσουν σημαντικά θέματα της διοίκησης του αθλητισμού που σχετίζονται με την αξιολόγηση προγραμμάτων ‘άθλησης για όλους’, με θέματα που αφορούν στην ποιότητα υπηρεσιών σε κέντρα άσκησης καθώς και με θέματα που αφορούν στον πανεπιστημιακό αθλητισμό.



Δομή Αθλητικών Εγκαταστάσεων και Οργάνωση των Προγραμμάτων Άθλησης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με Βάση τις Απόψεις των Φοιτητών/ριων

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής    Έτος: 2005 Τόμος: 2 Τεύχος: 2

Συγγραφείς: Γεώργιος Κώστα & Θεόφιλος Μασμανίδης
Σελίδες: 2-13

Περίληψη:
Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να καταγράψει τις απόψεις των φοιτητών/τριων του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης (Δ.Π.Θ.) αναφορικά με την ίδρυση και λειτουργία Γραφείου Φυσικής Αγωγής (Γ.Φ.Α.) στο ίδρυμά τους και να προσδιορίσει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά του υπό ίδρυση γραφείου, τα οποία σχετίζονται με τη δομή των εγκαταστάσεων, καθώς με την οργάνωση και λειτουργία των προγραμμάτων άθλησης. Στην έρευνα πήραν μέρος εθελοντικά 304 φοιτητές/τριες που βρέθηκαν στους χώρους φοίτησης στις επί μέρους έδρες του Δ.Π.Θ στις πόλεις Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας περιελάμβανε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος περιείχε ερωτήσεις που αφορούσαν δημογραφικά στοιχεία των φοιτητών/τριων, τη σχέση τους με την άθληση καθώς και ερωτήσεις σχετικά με την λειτουργία Γ.Φ.Α. στο ίδρυμά τους. Το δεύτερο μέρος περιελάμβανε δύο κλίμακες που αφορούσαν τους λόγους συμμετοχής και τους λόγους απόχής ή μη ενεργητικότερης συμμετοχής των φοιτητών/τριων σε αθλητικές δραστηριότητες. Το τρίτο μέρος περιελάμβανε μία κλίμακα που αναφερόταν στη δομή των αθλητικών εγκαταστάσεων και το περιεχόμενο των προγραμμάτων άθλησης που επιθυμούσαν οι φοιτητές/τριες. Από την ανάλυση συχνοτήτων προέκυψε ότι οι φοιτητές/τριες σε ποσοστό 87,8% θεωρούν σημαντική έως πολύ σημαντική την ύπαρξη του πανεπιστημιακού αθλητισμού στο ίδρυμά τους. Μετά από συνένωση των δύο πρώτων ερωτηματολογίων και την παραγοντική ανάλυση που ακολούθησε προέκυψαν δύο παράγοντες, οι οποίοι ερμήνευσαν το 61,5% της συνολικής διακύμανσης. Η παραγοντική ανάλυση του τρίτου ερωτηματολογίου φανέρωσε δύο παράγοντες, οι οποίοι ερμήνευσαν το 57% της συνολικής διακύμανσης. Επίσης από την έρευνα προέκυψε ότι οι αθλητικές εγκαταστάσεις και τα προγράμματα άθλησης θα πρέπει να απευθύνονται τόσο σε φοιτητές/τριες που προτιμούν τον αγωνιστικό αθλητισμό, όσο και σε αυτούς που προτιμούν τον αθλητισμό του ελευθέρου χρόνου.


Συγκριτική Μελέτη της Ποιότητας Υπηρεσιών: Εφαρμογή σε Έλληνες και Άγγλους Πελάτες Κέντρων Άσκησης

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2005 Τόμος: 2 Τεύχος: 2

Συγγραφείς: Αχιλλέας Μπάρλας
Σελίδες: 14-25

Περίληψη:
Με την εξάπλωση των κέντρων άθλησης και ψυχαγωγίας σε πολλές χώρες, οι διευθυντές κέντρων άσκησης, είναι απαραίτητο να δώσουν περισσότερη έμφαση στην ποιότητα υπηρεσιών και στην αποδοτική λειτουργία των επιχειρήσεων τους. Παρόλα αυτά, ενώ ένα μεγάλο μέρος της βιβλιογραφίας αναφέρεται στην αντίληψη και μέτρηση της ποιότητας υπηρεσιών σε μονο-πολιτισμικά πλαίσια, ελάχιστες έρευνες έχουν ασχοληθεί με διαπολιτισμικές διαφορές στη προσδοκούμενη και αντιλαμβανόμενη ποιότητα υπηρεσιών. Η παρούσα ερευνά εξετάζει τις διαφορές ανάμεσα σε Άγγλους και Έλληνες πελάτες κέντρων άσκησης, σε σχέση με τις προσδοκίες και αντιλήψεις τους για τους παράγοντες ποιότητας. 150 πελάτες, (Άγγλοι Ν = 75, Έλληνες Ν = 75) από δώδεκα συνολικά κέντρα άσκησης που πήραν μέρος στην ερευνά. Οι συμμετέχοντες συμπληρώσαν το τρίστηλη κλίμακα SERVQUAL (Parasuraman, Zeithaml, Leonard, 1988; Parasuraman, Zeithaml and Berry, 1994), υποδηλώνοντας την ελάχιστα αποδεκτή και επιθυμητή ποιότητα υπηρεσιών, καθώς και τις προσωπικές τους αντιλήψεις. Αναλύοντας στατιστικά τις διαφορές μεταξύ των δυο πληθυσμών στους παράγοντες ποιότητας, βρέθηκε πως το Ελληνικό δείγμα φανέρωσε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα ελάχιστα αποδεκτής, επιθυμητής και αντιλαμβανόμενης ποιότητας από ότι το Αγγλικό στο σύνολο των παραγόντων. Είναι χρήσιμο μελλοντικές μελέτες να ερευνήσουν περαιτέρω την επίδραση της διαφορετικότητας του πολιτισμού στην ποιότητα υπηρεσιών καθώς και στις μεθόδους μέτρησης, έτσι ώστε να ωφεληθεί η αθλητική διοίκηση στις σύγχρονες μεταβολές της παγκοσμιοποίησης.


Αξιολόγηση της Ικανοποίησης Πελατών: Εφαρμογή σε Δημοτικά Προγράμματα «Άθλησης για Όλους»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2005 Τόμος: 2 Τεύχος: 2

Συγγραφείς: Μαγδαληνή Ρουσσέτη, Αθανάσιος Κουστέλιος, Ευθύμιος Κιουμουρτζόγλου & Νικόλαος Διγγελίδης
Σελίδες: 26-34

Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η αξιολόγηση του βαθμού ικανοποίησης των αθλουμένων στα προγράμματα « Άθλησης για όλους» του Δήμου Αμπελοκήπων. Το δείγμα της έρευνας ήταν στην πλειοψηφία του γυναίκες 85.4%, με μέσο όρο ηλικίας 45.39 (SD = 14.7) έτη. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο της «Κλίμακας Ικανοποίησης Πελατών» (Customer Satisfaction Scale) των Alexandris et al. (1999). Για την επεξεργασία των δεδομένων εφαρμόστηκε ανάλυση συχνοτήτων, ενώ για τον έλεγχο της δομικής εγκυρότητας του ερωτηματολογίου επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι οι αθλούμενοι έμειναν ικανοποιημένοι από τα δημοτικά αθλητικά προγράμματα. Η θετική αυτή στάση δεν αποκλείει την ανάγκη σημαντικών βελτιώσεων σ΄ όλα επίπεδα. Οι δείκτες της επιβεβαιωτικής ανάλυσης υποστήριξαν την αξιοπιστία της «Κλίμακας Ικανοποίησης Πελατών» και επιβεβαίωσαν την ύπαρξη έξι παραγόντων. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τα διοικητικά στελέχη των δήμων για την αξιολόγηση της ικανοποίησης των αθλουμένων.



Επόμενο Συνέδριο

24- 26 Ιανουαρίου 2020
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Σχετικά με εμάς

Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού & Αναψυχής (Ελλ.Ε.Ε.Δ.Α.Α.) είναι ένα επιστημονικό σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

 

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα:

Like Us on Facebook  Follow Us on Twitter  Find us on Google+  Link with us on LinkedIn  Watch us on YouTube  Watch us on Vimeo  Find us on Instagram

Επικοινωνία

Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής - ΕλλΕΕΔΑΑ