Η σχολική φυσική αγωγή αποτελεί ένα μάθημα όπου μπορούν να δοθούν πληροφορίες για την υγεία και να ενισχυθούν οι συμπεριφορές υγείας. Ωστόσο, υπάρχει ελλιπής έρευνα για το ποιες παράμετροι του μαθήματος συνδέονται με τις πεποιθήσεις για την υγεία. Η έρευνα στη σχολική φυσική αγωγή έχει αναδείξει τα κίνητρα ως μια παράμετρο του μαθήματος που μπορεί να επηρεάσει άλλες μεταβλητές του μαθήματος αλλά και μεταβλητές εκτός μαθήματος. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση των κινήτρων στη φυσική αγωγή με πεποιθήσεις για την υγεία, όπως οι αντισταθμιστικές πεποιθήσεις για την υγεία και η μεροληπτική αισιοδοξία. Στην έρευνα συμμετείχαν 306 μαθητές/τριες γυμνασίου που συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που περιελάμβανε μια κλίμακα κινήτρων στη φυσική αγωγή, μια κλίμακα αντισταθμιστικών πεποιθήσεων για την υγεία και ερωτήματα μεροληπτικής αισιοδοξίας. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης συστάδων έδειξαν την ύπαρξη δύο διακριτών ομάδων μαθητών/τριών, με υψηλό και με χαμηλό αυτό-προσδιορισμό. Οι δυο αυτές ομάδες διέφεραν στις αντισταθμιστικές πεποιθήσεις για την υγεία, όπου οι μαθητές/τριες με υψηλό αυτό-προσδιορισμό εμφάνισαν χαμηλότερες τιμές από αυτούς με χαμηλό αυτό-προσδιορισμό. Δεν εμφανίσθηκαν διαφορές μεταξύ των ομάδων στη μεροληπτική αισιοδοξία. Από τα αποτελέσματα προκύπτουν σημαντικές ενδείξεις για το ρόλο των κινήτρων στη φυσική αγωγή στη διαμόρφωση των πεποιθήσεων για την υγεία.
φυσική αγωγή, προαγωγή υγείας, αντισταθμιστικές πεποιθήσεις για την υγεία, μεροληπτική αισιοδοξία