Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των παραγόντων που αναστέλλουν τη συμμετοχή μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής στην πόλη της Κατερίνης. Διερευνήθηκε η ύπαρξη πιθανών διαφορών: α) ανάμεσα σε μαθητές ηλικίας 12-14 και 15- 18, β) ανάμεσα σε μαθητές και μαθήτριες και γ) ανάμεσα στις περιοχές κατοικίας των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν 579 μαθητές (47.8% αγόρια, 52.2% κορίτσια). Για την καταγραφή των ανασταλτικών παραγόντων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Alexandris και Carroll (1997a,b), Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι δείκτες εσωτερικής συνοχής σε όλες τις διαστάσεις κρίθηκαν ικανοποιητικοί (Cronbach΄s α>.70). Επίσης η ανάλυση t-test έδειξε: α) ότι οι μαθητές ηλικίας 15-18 αντιμετωπίζουν στην πλειοψηφία τους μεγαλύτερα εμπόδια από ότι οι μαθητές ηλικίας 12-14 και β) ότι οι μαθήτριες στην πλειοψηφία τους αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα εμπόδια από ότι οι μαθητές. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση διακύμανσης (ANOVA) φανέρωσαν ότι οι μαθητές από τις αγροτικές περιοχές βιώνουν στην πλειοψηφία τους μεγαλύτερα εμπόδια συμμετοχής έναντι αυτών από τις άλλες περιοχές κατοικίας. H ανάλυση παλινδρόμησης έδειξε ότι οι ενδοπροσωπικοί και οι δομικοί ανασταλτικοί παράγοντες συνεισφέρουν στην πρόβλεψη της πρόθεσης για συμμετοχή σε δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής (R=.069, F=6.00, p<.001). Τα αποτελέσματα συζητούνται με στόχο την αύξηση της συμμετοχής των μαθητών στις εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες.
ανασταλτικοί παράγοντες συμμετοχής, εξωσχολικές δραστηριότητες αναψυχής, μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, δημογραφικά χαρακτηριστικά.