Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο να εξετάσει την αποτελεσματικότητα της χορηγίας και πιο συγκεκριμένα την αθλητική χορηγία στο χώρο της καλαθοσφαίρισης. Για το σκοπό αυτό διερευνήθηκαν οι προοπτικές που υπάρχουν στην Ελλάδα για την ανάπτυξη της αθλητικής χορηγίας τόσο σε ερασιτεχνικό όσο και επαγγελματικό επίπεδο. Για την έρευνα δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο απευθύνθηκε σε φιλάθλους καλαθοσφαίρισης, σε γήπεδα καλαθοσφαίρισης της περιοχής της Θεσσαλονίκης και περιλάμβανε εβδομήντα οχτώ (78) θέματα κλειστού τύπου. Από αυτά τα έντεκα (11) σχετίζονται με ατομικά στοιχεία, τα δέκα (10) θέματα αφορούν τα συναισθήματα προς την αγαπημένη τους ομάδα, τα είκοσι εννιά (29) θέματα τα συναισθήματα που προκαλεί η ομάδα, και τα υπόλοιπα είκοσι οχτώ (28) θέματα ήταν σχετικά με τον θεσμό και την αποτελεσματικότητα της αθλητικής χορηγίας. Αναλύθηκαν 211 από τα συνολικά 254 συγκεντρωμένα ερωτηματολόγια. Εξετάστηκε η αναγνωρισιμότητα (awareness) του χορηγού από τους φιλάθλους ως εξαρτημένη μεταβλητή. Επίσης εξετάστηκαν οι ανεξάρτητες μεταβλητές όπως: α) η ανάμιξη των φιλάθλων με την ομάδα, β) η προσκόλληση των φιλάθλων με την ομάδα, γ) η στάση (word of mouth) των φιλάθλων απέναντι στο θεσμό της χορηγίας, δ) η γνώση των φιλάθλων για τα προϊόντα του χορηγού, ε) η συμπεριφορά των φιλάθλων για τα προϊόντα του χορηγού της ομάδας, στ) η πρόθεση αγοράς των προϊόντων του χορηγού. Μετά τη στατική επεξεργασία των ερωτηματολογίων προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία αναλύονται λεπτομερώς.
Αθλητική χορηγία, καλαθοσφαίριση, στάση φιλάθλων, πρόθεση αγοράς, αναγνωρισιμότητα χορηγού.