Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η καταγραφή στοιχείων της ‘Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας’ και η διερεύνηση πιθανής συσχέτισης με το επίπεδο Φυσικής Δραστηριότητας μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επισκέφτηκαν το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Παρανεστίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 220 μαθητές και μαθήτριες από Γυμνάσια και Λύκεια που παρακολούθησαν τα περιβαλλοντικά προγράμματα του ΚΠΕ Παρανεστίου 2013. Για την αξιολόγηση της Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες Γνωστικής και Συναισθηματικής Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας που αποτελούνταν από επτά θέματα η κάθε μια. Για την αξιολόγηση του δείκτη Φυσικής Δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκε κλίμακα με δύο επίπεδα. (1= Γυμνάζομαι, 2=Δεν Γυμνάζομαι). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές α) ως προς το φύλο σε τέσσερα θέματα στην κλίμακα Γνωστικής Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας (p<.05) και σε δυο θέματα της κλίμακας Συναισθηματικής Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας (p<.05) β) ως προς το επίπεδο εκπαίδευσης σε ένα θέμα της Γνωστικής Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας (p<.05) και σε 4 θέματα της Συναισθηματικής Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας (p<.05), γ) θετική συσχέτιση μεταξύ των θεμάτων ανάμεσα στις δυο κλίμακες Γνωστικής και Συναισθηματικής και δ) μεταξύ των μέσων όρων των τιμών του Δείκτη Φυσικής Δραστηριότητα (p<.05) . Συμπερασματικά, η συμμετοχή σε δραστηριότητες στη φύση αυξάνουν το ενδιαφέρον για το περιβάλλον και επιδρούν θετικά στη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα.
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα, Υπαίθριες Δραστηριότητες.