Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση στοιχείων της Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η συσχέτισή τους με τη συχνότητα συμμετοχής σε υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής. Το δείγμα αποτέλεσαν 209 μαθητές -τριες, ηλικίας 11 και 12 ετών από Δημοτικά Σχολεία του Νομού Ημαθίας. Η αξιολόγηση της ευαισθητοποίησης των μαθητών αναφορικά με ζητήματα του περιβάλλοντος έγινε με τις κλίμακες: «Κλίμακα αντιλαμβανόμενης πληροφόρησης για το περιβάλλον» και «Κλίμακα γνωστικών πιστεύω για το περιβάλλον» των Ζαφειρούδη και Χατζηγεωργιάδη (2013). Επιπροσθέτως, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερώτηση που αφορούσε τη συχνότητα συμμετοχής τους σε υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής. Η ανάλυση διακύμανσης ανέδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές στην αντιλαμβανόμενη πληροφόρηση και στα γνωστικά πιστεύω για θέματα που αφορούν στο περιβάλλον με τους μαθητές -τριες που συμμετείχαν συστηματικά σε υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής να σημειώνουν υψηλότερες τιμές από αυτούς που συμμετείχαν συχνά, ευκαιριακά, σπάνια ή που δεν συμμετείχαν καμία φορά. Συμπερασματικά η συμμετοχή σε υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής επιδρά θετικά στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αποτελώντας μια εμπεριστατωμένη πρόταση για εμπλουτισμό των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με υπαίθριες δραστηριότητες.
Περιβαλλοντική υπευθυνότητα, μαθητές Δημοτικού