Η παρούσα εργασία διερεύνησε την επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος υπαίθριων δραστηριοτήτων κινητικής αναψυχής με στόχο τη διαφοροποίηση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας μαθητών Δημοτικού. Στην έρευνα συμμετείχαν 80 μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικών Σχολείων της νήσου Πόρος, εξ αυτών 40 μαθητές αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα και 40 μαθητές την ομάδα ελέγχου. Για την αξιολόγηση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας των μαθητών χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες των Ζαφειρούδη και Χατζηγεωργιάδη (2013) 1) κλίμακα αντιλαμβανόμενης πληροφόρησης 2) κλίμακα γνωστικών περιβαλλοντικών πιστεύω, 3) κλίμακα συναισθηματικών περιβαλλοντικών πιστεύω και 4) κλίμακα προδιάθεσης για περιβαλλοντική δράση. Εφαρμόστηκε το pair sample t-test με μεταβλητές τις τέσσερις κλίμακες της περιβαλλοντικής συνείδησης (πληροφόρηση, γνωστικά πιστεύω, συναισθηματικά πιστεύω, προδιάθεση για δράση) μεταξύ των συνολικών τιμών που πέτυχαν οι μαθητές πριν και μετά τη συμμετοχή τους στο παρεμβατικό πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων ανέδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μόνο σε τέσσερα θέματα της κλίμακας αντιλαμβανόμενη πληροφόρηση (p<.001). Στις υπόλοιπες κλίμακες οι μαθητές της πειραματικής ομάδας σαφώς σημείωσαν υψηλότερες τιμές μετά την παρέμβαση όχι όμως σε επίπεδο στατιστικής σημαντικής διαφοράς. Οι τιμές των μαθητών της ομάδας ελέγχου δε διαφοροποιήθηκαν μεταξύ πρώτης και δεύτερης μέτρησης. Τα αποτελέσματα αναφέρθηκαν στη σημασία της ενίσχυσης του περιεχομένου της Φυσικής Αγωγής με προγράμματα Υπαίθριων Κινητικών Δραστηριοτήτων.
περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, κινητικές δραστηριότητες στη φύση, υπαίθριες δραστηριότητες, αναψυχή.