Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση: α) του επιπέδου επαγγελματικής εξουθένωσης εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας, β) εάν υπάρχει διαφοροποίηση της επαγγελματικής εξουθένωσης σε σχέση με συγκεκριμένες δημογραφικές μεταβλητές, όπως τα χρόνια προϋπηρεσίας και η βαθμίδα εκπαίδευσης (Α΄/θμια - Β΄/θμια) γ) της πιθανής συσχέτισης μεταξύ επαγγελματικής εξουθένωσης και της φυσικής δραστηριότητας των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας. Στην έρευνα συμμετείχαν 94 εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας (N=53) και δευτεροβάθμιας (N=41) εκπαίδευσης από την περιοχή της Θεσσαλίας. Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας αξιολογήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου καταγραφής της επαγγελματικής εξουθένωσης (MBI) (Maslach & Jackson, 1986). Το ερωτηματολόγιο «Άσκηση κατά τον Ελεύθερο Χρόνο» (Leisure Time Exercise Questionnaire) χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση των επιπέδων φυσικής δραστηριότητας και της συχνότητας της άσκησης σε μία εβδομάδα (Godin & Shephard, 1985). Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως τόσο οι εκπαιδευτικοί αγγλικής φιλολογίας Πρωτοβάθμιας όσο και οι εκπαιδευτικοί αγγλικής φιλολογίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βιώνουν χαμηλά επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης. Επίσης, δε βρέθηκε καμία στατιστικά σημαντική διαφορά της επαγγελματικής εξουθένωσης σε σχέση με τη βαθμίδα εκπαίδευσης και την ηλικία των εκπαιδευτικών ενώ δε βρέθηκε συσχέτιση μεταξύ της φυσικής δραστηριότητας και της επαγγελματικής εξουθένωσης.
επαγγελματική εξουθένωση, φυσική δραστηριότητα, εκπαίδευση, καθηγητές αγγλικής γλώσσας