Αρκετοί ορεινοί προορισμοί προσφέρουν υπαίθριες διοργανώσεις αθλητικού και αναψυχικού χαρακτήρα με σκοπό την άμεση εισροή χρημάτων στον τόπο τους, την αναγνωρισιμότητα της περιοχής και της σύνδεσης της με μία αθλητική τουριστική εμπειρία. Οι πλειοψηφία των μελετών για τις υπαίθριες αθλητικές διοργανώσεις εστιάζει στη συμπεριφορά των συμμετεχόντων παρά στον αντίκτυπο που έχουν στις περιοχές φιλοξενίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του αντίκτυπου των υπαίθριων αθλητικών διοργανώσεων μικρής κλίμακας στην τοπική κοινωνία της διοργανώτριας περιοχής και η συνεισφορά τους στην τουριστική ανάπτυξη. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 231 συμμετέχοντες τοπικών φορέων και επιχειρηματιών δυο ορεινών προορισμών της Ελλάδας. Το όργανο μέτρησης ήταν των Wu & Chen (2015) με τρεις διαστάσεις: α) οικονομικός αντίκτυπος, β) κοινωνικός αντίκτυπος και γ) περιβαλλοντικός αντίκτυπος. Πραγματοποιήθηκε επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση και ανάλυση συσχέτισης των εννοιών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι διαστάσεις του αντίκτυπου συσχετίζονται θετικά με την πρόθεση για επανάληψη της διοργάνωσης στην περιοχή και με την θετική επικοινωνία από στόμα σε στόμα. Το σημαντικότερο ρόλο στην πρόθεση διαδραμάτιζε ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος ενώ για την θετική επικοινωνία από στόμα σε στόμα βρέθηκε ο κοινωνικός αντίκτυπος. Οι θεωρητικές και πρακτικές εφαρμογές συζητιούνται διεξοδικά στο κείμενο.
υπαίθριες διοργανώσεις μικρής κλίμακας, αντίκτυπος αθλητικών διοργανώσεων, ορεινοί προορισμοί