Η αγορά του τουρισμού γιόγκα ολοένα αυξάνεται και εξελίσσεται. Κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους, πολλοί άνθρωποι επιλέγουν διακοπές δίνοντας μεγάλη σημασία στη βελτίωση της υγείας και της ευεξίας. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τους κινητήριους παράγοντες του τουρισμού γιόγκα και να εξηγήσει τη σχέση τους με την ενσυνειδητότητα ως παράγοντα ενίσχυσης της ευεξίας και της εξάπλωσης των yoga retreats. Πραγματοποιήθηκε συστηματική αναζήτηση της συναφούς βιβλιογραφίας με χρήση της βάσης δεδομένων Google Scholar για ερευνητικές εργασίας που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 2000 και 2022 κάνοντας χρήση συγκεκριμένων λέξεων κλειδιών. Η συλλογή, αξιολόγηση, επιλογή και ανάλυση των καταλληλότερων εργασιών, υποστήριξαν ότι οι εμπειρίες που αποκτώνται από τη συμμετοχή σε δράσεις του τουρισμού γιόγκα μπορούν να παρακινήσουν θετικά τον τουρίστα, να διαμορφώσει διαφορετική στάση και συμπεριφορά έναντι σε τουριστικά προϊόντα yoga retreats και να ανοίξει νέες αγορές και προοπτικές. Επιπρόσθετα προτείνονται και συζητούνται πρακτικές εφαρμογές για την αξιοποίηση του προϊόντος των yoga retreats από τουριστικούς φορείς.
Ευημερία, τουρισμός ευεξίας, άσκηση, αναψυχή, ελεύθερος χρόνος, φιλοσοφία της γιόγκα