H έρευνα είχε στόχο την αξιολόγηση της παρέμβασης ενός κατασκηνωτικού προγράμματος ένταξης παιδιών που απειλούνται με κοινωνικό αποκλεισμό. Συγκεκριμένα, σκοπός ήταν να εκτιμηθούν: α) η αποτελεσματικότητα του προγράμματος παρέμβασης, β) οι ευκαιρίες του προγράμματος για τους αλλοδαπούς ανά φύλο και ηλικία και γ) οι στάσεις των Ελλήνων παιδιών για τους αλλοδαπούς πριν και μετά το πρόγραμμα ανά φύλο και ηλικία. Στην έρευνα συμμετείχαν 250 παιδιά από την Ελλάδα (N=102) και την Αλλοδαπή (N=48) ηλικίας 7-17 ετών που συμμετείχαν σε κατασκήνωση της Βόρειας Ελλάδας. Το πρόγραμμα κρίθηκε πολύ αποτελεσματικό αφού από την ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι τα παιδιά αλληλεπίδρασαν θετικά, εμπιστεύτηκαν και σεβάστηκαν τα αλλοδαπά παιδιά και βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές και ανά φύλο και ανά ηλικία (p<.001, p<.05). Επίσης, στατιστικά σημαντικές διαφορές πριν την παρέμβαση βρέθηκαν και στις στάσεις των Ελλήνων παιδιών για τους αλλοεθνείς ανά φύλο και ηλικία (p<.05) ενώ μετά την παρέμβαση οι στάσεις τους άλλαξαν σε θετικές καθώς «επιθυμούσαν να έχουν στενότερες επαφές με αλλοδαπούς» (t(402)=3.43, p<.001).Για πρώτη φορά εφαρμόζεται και αξιολογείται ένα κατασκηνωτικό πρόγραμμα παρέμβασης για την κοινωνική ένταξη αλλοδαπών παιδιών και τα ευρήματα του μπορεί να είναι χρήσιμα για την αντιμετώπιση του σημαντικού κοινωνικού προβλήματος της ευκολότερης ένταξης των παιδιών που απειλούνται με αποκλεισμό.
κοινωνική ενσωµάτωση, αποκλεισµός, αλλοδαπά παιδιά.