Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της πιθανής επίδρασης ενός προγράμματος, Αγωγής Υπαίθρου σε διαφορετικές ατομικές και ομαδικές δεξιότητες συμμετεχόντων μαθητών/τριων. Συγκεκριμένα η διερεύνηση διαφοροποίησης της αντίληψης των μαθητών/τριων σε δέκα καθορισμένες ατομικές και ομαδικές δεξιότητες, ανάλογα με τη συμμετοχή τους: α) σε ένα ‘τυπικό’ περιβαλλοντικό πρόγραμμα ή β) σε ένα ‘εμπλουτισμένο’ περιβαλλοντικό πρόγραμμα. με την υπαίθρια δραστηριότητα του «προσανατολισμού» (πρόγραμμα Αγωγής Υπαίθρου). Δείγμα της έρευνας απετέλεσαν (Ν=240) μαθητές/τριες των Γυμνασίων της πόλης της Άμφισσας. (48.3% αγόρια, 51.7% κορίτσια). Από αυτούς 66 (27.5%) μαθητές/τριες συμμετείχαν στο τυπικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Άμφισσας και αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου και οι υπόλοιποι 174 μαθητές/τριες (72.5%) συμμετείχαν στο εμπλουτισμένο με την υπαίθρια δραστηριότητα του Προσανατολισμού πρόγραμμα Αγωγής Υπαίθρου. Οι μαθητές συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο Review of Personal Effectiveness scale (ROPE) 15 ημέρες πριν το πρόγραμμα και αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές (p<01) στην αντίληψη των μαθητών μεταξύ πριν και μετά της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα Αγωγής Υπαίθρου, σε εννέα δεξιότητες. Ακόμη σημειώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές σε επίπεδο (p<01) στην αντίληψη των μαθητών μεταξύ του τυπικού Περιβαλλοντικού και του εμπλουτισμένου προγράμματος Αγωγής Υπαίθρου, σε εννέα δεξιότητες. Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν την ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με Υπαίθριες Δραστηριότητες και την αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία με την προσθήκη του αντικειμένου της Αγωγής Υπαίθρου.
Αγωγή υπαίθρου, περιβαλλοντική εκπαίδευση, υπαίθριες δραστηριότητες, αναψυχή.