Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση του προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας στη διαμόρφωση θετικών στάσεων για εθελοντική προσφορά εργασίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004 και να μελετήσει την εφαρμογή της Θεωρίας Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς στο χώρο του εθελοντισμού σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Ειδικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από 327 μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκ των οποίων οι 225 παρακολουθούσαν το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας για τρία συνεχόμενα χρόνια, ενώ οι 102 δεν είχαν καμία συμμετοχή στο συγκεκριμένο μάθημα. Οι τρεις μεταβλητές του μοντέλου Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς φαίνεται να εξηγούν ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της πρόθεσης των μαθητών για εθελοντική προσφορά εργασίας ενώ από τα αποτελέσματα της σύγκρισης μεταξύ των δύο ομάδων, φάνηκε ότι δεν υπήρχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές (p>.05). Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας παρέχουν ισχυρές ενδείξεις για την εφαρμογή της Θεωρίας Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς, στον τομέα του εθελοντισμού σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και κρίνουν αναγκαία περαιτέρω διερεύνηση του προγράμματος της Ολυμπιακής Παιδείας.
Ολυµπιακή Παιδεία, εθελοντισµός, Θεωρία Σχεδιασµένης Συµπεριφοράς