Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την εμπειρία των συμμετεχόντων σε δρομικά γεγονότα καθόλη την διάρκεια του καταναλωτικού ταξιδιού, προκειμένου να ανακαλύψει τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Για την επίτευξη των στόχων της έρευνας, διεξήχθησαν 16 ημι-δομημένες συνεντεύξεις με δρομείς Μαραθωνίων. Τα δεδομένα των συνεντεύξεων αναλύθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στη μέθοδο «Μοντελοποίηση Πελατειακής Εμπειρίας» της επιστήμης του σχεδιασμού υπηρεσιών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συνολική εμπειρία των δρομέων δεν αποτελείται μόνο από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των διοργανωτών, αλλά περιλαμβάνει και ένα σημαντικό αριθμό υπηρεσιών που προσφέρουν άλλοι πάροχοι. Οι υπηρεσίες και τα επιθυμητά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών που επηρεάζουν την εμπειρία των δρομέων είναι η συνεχής πρόσβαση (24/7) και η αξιόπιστη ενημέρωση καθόλη την διάρκεια της συμμετοχής τους, η ασφαλής προετοιμασία χωρίς τραυματισμούς και οι ασφαλείς και στοχευμένες αγορές προϊόντων υπόδησης, ένδυσης και συμπληρωμάτων διατροφής. Επίσης, είναι το οργανωμένο ταξίδι, η ασφαλής άφιξη και διαμονή τους στον τόπο διεξαγωγής του δρομικού γεγονότος, η καθοδήγηση και οργάνωση στο σημείο της εκκίνησης αλλά και του τερματισμού, η ασφαλής διαδρομή του αγώνα χωρίς ανησυχία για τυχόν ατυχήματα με οχήματα, οι επιλογές, η ασφάλεια και η συνέπεια στη τροφοδοσία προς αποφυγή αφυδάτωσης ή εγκατάλειψης του αγώνα, καθώς και η οργάνωση και ασφάλεια στην εκδρομή μετά την ημέρα του δρομικού γεγονότος. Τέλος, τα μέσα που θεωρούνται απαραίτητα για την εμπειρία των δρομέων είναι το διαδίκτυο, τα έξυπνα τηλέφωνα, οι εφαρμογές για έξυπνα τηλέφωνα (app), τα πληροφορικά συστήματα καθώς και οι επαγγελματίες υγείας και προπονητές. Η θεωρητική και πρακτική συμβολή της έρευνας θα συζητηθεί.
πελατειακή εμπειρία, σχεδιασμός υπηρεσιών, ποιοτική έρευνα