«O ρόλος των κινήτρων στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς θεατών σε αγώνες επαγγελματικού ποδοσφαίρου»

«O ρόλος των κινήτρων στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς θεατών σε αγώνες επαγγελματικού ποδοσφαίρου»

Περιοδικό Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής
Τόμος 10, Τεύχος 2
2013
Σελίδες: 
20-32
issn: 
1791-6933
«O ρόλος των κινήτρων στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς θεατών σε αγώνες επαγγελματικού ποδοσφαίρου»
Σταύρος Τάχης, Γεώργιος Τζέτζης & Αθανάσιος Λάϊος

Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

2013
Περίληψη: 

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση του ρόλου των κινήτρων παρακολούθησης αθλητικών γεγονότων στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των θεατών σε αγώνες επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Για την αξιολόγηση των κινήτρων παρακολούθησης αθλητικών γεγονότων χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα κινήτρων “SPEED” των ερευνητών Funk, Filo, Beaton και Pritchard (2009). Η επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση δεν επικύρωσε την παραγοντική δομή της κλίμακας. Διενεργήθηκε εκ νέου διερευνητική παραγοντική ανάλυση της κλίμακας των κινήτρων που τελικά ανέδειξε τέσσερις διαστάσεις: α) «κοινωνικοποίηση», β) «ενθουσιασμός», γ) «αυτοεκτίμηση» και δ) «ψυχαγωγία» και ακολούθησε νέα επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση που επιβεβαίωσε την καινούργια δομή της κλίμακας. Ακολούθως πραγματοποιήθηκε ανάλυση παλινδρόμησης και από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι τo 22.5% της διακύμανσης _ σε παρακολούθηση εντός έδρας αγώνων _ ερμηνεύτηκε από τη διάσταση της «κοινωνικοποίησης». Σε νέα ανάλυση παλινδρόμησης φάνηκε ότι το 36.1% της διακύμανσης _ σε παρακολούθηση εκτός έδρας αγώνων _ ερμηνεύτηκε από τις διαστάσεις της «κοινωνικοποίησης» και της «αυτοεκτίμησης». Σε τρίτη ανάλυση διακύμανσης φάνηκε ότι το 34% της διακύμανσης στη χρήση των μέσων μαζικής ενημέρωσης ερμηνεύτηκε από τη διάσταση της «ψυχαγωγίας». Με βάση τα αποτελέσματα προτείνεται η παροχή υπηρεσιών που θα βελτιώνουν την αίσθηση της κοινωνικοποίησης και της αυτοεκτίμησης των φιλάθλων με στόχο την προσέλκυση τους στο γήπεδο.

Λέξεις Κλειδιά: 

κίνητρα, συμπεριφορά θεατή, παρακολούθηση αγώνων

Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού & Αναψυχής (Ελλ.Ε.Ε.Δ.Α.Α.) είναι ένα επιστημονικό σωματείο που σκοπό έχει τον προβληματισμό και την έρευνα πάνω σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης του αθλητισμού.

Menu

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα της ΕλλΕΕΔΑΑ και του χώρου της οργάνωσης και διοίκησης του αθλητισμού. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής - ΕλλΕΕΔΑΑ

Λεωφόρος Νίκης 57, Θεσσαλονίκη, 54622

info@elleda.gr

www.elleda.gr